A világ egyik legnagyobb okostelevízió-gyártója, a VIZIO készülékeiről derült ki, hogy adatokat gyűjtenek a felhasználókról, azok beleegyezése nélkül. A cég az összegyűjtött adatokat más cégeknek adta el.

vNem felhasználóbarát – fotó: engadget.com

A vállalat okostelevízióban helyet kapott egy Smart Interactivity nevű funkció is, amely eredetileg egy programajánlóként üzemel, azonban a segítségével szinte bármit meg lehet tudni a felhasználókról. Fel lehetett jegyezni tévézési szokásaikat, azt, hogy melyek a kedvenc csatornáik, néznek-e élő műsort, milyen a demográfiai megoszlásuk, de megszerezték az IP-címeiket, sőt az irányítószámaikat is. A megszerzett adatokat ezt követően a VIZIO más cégeknek adta el. Az adatok segítségével a harmadik fél legtöbbször célzott reklámokkal tudta bombázni a felhasználókat.

Az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (Federal Trade Commission, FTC) lépett végül 2,2 millió dollárra büntetta a VIZIO-t a titkos adagyűjtés mioatt. A VIZIO-t arra is kötelezték, hogy törölje ki az összegyűjtött adatokat. A vállalat nem indít pert, inkább kifizeti a büntetést.