A Márka Üdítőgyártó Kft. 3,6 milliárd forintból újabb palackozó gyártósort telepített és egy raktárral bővítette telephelyét Felsőlajoson.

Fotó: Márka Üdítőgyártó Kft.

Varga Mihály pénzügyminiszter elmondta: a Nagyvállalati Beruházási Támogatási Programot - amely keretében 1,81 milliárd forinttal segítette a beruházást - 2015-ben azért hozták létre amely múlt év végéig 240 támogatási szerződés révén, a magyar adófizetőknek köszönhetően jelentős összeggel, több mint 200 milliárd forinttal támogatta a kormány a vállalkozások fejlesztéseit.

A Márka magyar szabadalomként a legrégebbi magyar, gyümölcsalapanyagból gyártott üdítőital. A tulajdonosok nemcsak egy terméket indítottak el a piacon, hanem "visszahoztak egy olyan brandet, amely értéket képvisel, amihez nagyon sokan személyes emlékkekkel kötődnek" - tette hozzá a politikus.

Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó Kft. ügyvezetője emlékeztetett: a vállalat 2017 októberében kezdte meg a saját gyártást felsőlajosi zöldmezős beruházása révén, amelynek harmadik etapját fejezik most be.

A cég bővíti raktárkapacitását, telepítette harmadik gyártósorát, amellyel tartósítószermentesen, teljes mértékben újrahasznosított palackokba töltik az üdítőt.

A cég gépparkja 180 millió palack üdítő gyártását teszi lehetővé, raktározási területe pedig eléri a 15 ezer négyzetmétert, amelytől további növekedést várnak, mind a belföldi, mind az export értékesítésükben. Piaci részesedésük 2021-ben megközelítette a 9 százalékot, a Bács-Kiskun-megyei gyárban előállított 112 millió  üdítővel.

A több mint 80 féle Márka üdítőital palackozása kizárólag ásványvízkútból történik, a legmodernebb technológiával. Termékeik jelenleg 11 ország polcain találhatók meg, például Olaszországban és Litvániában.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a több mint 140 főt foglalkoztató felsőlajosi Márka Üdítőgyártó Kft. értékesítésből származó nettó árbevétele mintegy 5,5 milliárd forint volt a 2019-es üzleti évben, 2020-ban pedig 7,4 milliárd forintot tett ki. A cég árbevételének mintegy 95 százaléka belföldi értékesítésből származik. A vállalat adózott profitja 2019-ben 800 millió forint, 2020-ban pedig 996 millió forint volt.