Befejeződött a Knorr-Bremse R&D Center Globális, Skálázható Haszongépjármű Rendszerek elnevezésű fejlesztési projektje. A projekt során a haszongépjárművek fék-és légellátó rendszerének globálisan alkalmazható architektúrájának és komponenseinek fejlesztését valósították meg a budapesti Kutatás-Fejlesztési Intézet mérnökei.

Illusztráció - Fotó: This is Engineering

A projekt fő célja a járműélettartamra vetített összköltség és baleseti kockázatok csökkentése voltak. A projekt során fejlesztett rendszerek a járművezetőtől minél több feladatot képesek átvenni, növelve ezzel a közlekedésbiztonságot.

Az árufuvarozás mennyisége a következő évtizedekben folyamatosan növekedni fog. Konzervatív prognózisok szerint az elkövetkező 25 évben csak Németországban 40%-kal fog növekedni a közúti árufuvarozás tonna-kilométerben mért volumene. Egész Európában és az Amerikai Egyesült Államokban hasonló a trend. A forgalomsűrűség növekedése növeli a baleseti kockázatokat.

A Knorr-Bremse R&D Center Globális, Skálázható Haszongépjármű Rendszerek projektjének megvalósítása során olyan járműbiztonsági rendszerkomponenseket és architektúrát fejlesztettünk, amelyek választ adhatnak az elkövetkező évtized kihívásaira és egyúttal az üzemeltetői és a társadalmi követelményeket optimálisan elégítik ki.

A követelményeket két fő csoportra bontottuk: járműélettartamra vetített összköltség csökkentése és baleseti kockázatok csökkentése. A költségcsökkentést olyan rendszer-architektúrákkal valósítottuk meg, melyeket a járműgyártók globálisan, ezáltal nagy darabszámban tudnak alkalmazni. A projekt alatt a fékrendszer és a légellátó rendszer globálisan alkalmazható architektúráját és komponenseit fejlesztettük ki. A legnagyobb baleseti kockázatot a járművezetők hordozzák magukban. A projekt során olyan rendszerek fejlesztését végeztük, melyek a járművezetőtől minél több feladatot átvesznek és bizonyos körülmények között autonóm vezetésre is képesek. Az autonóm tesztjárművünket közúti körülmények között is sikeresen teszteltük, az M6-os autópálya egy kiválasztott kb. 100 km hosszú részén végeztünk közutas teszteket.

A megvalósított projekt tartalma illeszkedik a járműgyártók által meghatározott globális trendekhez - autonóm járműirányítás, globális haszongépjármű-platformok. A Globális, Skálázható Haszongépjármű Rendszerek projektben megvalósított innovációs fázis eredményeit a járműgyártói termékstratégiákhoz kapcsolódóan közvetlenül hasznosítani tudjuk a Knorr-Bremse termékfejlesztésében. A fejlesztési eredményeken túl hozzáadott értéket jelent az iparági élvonalba tartozó fejlesztési tartalom is, mert megteremti a magasan kvalifikált munkavállalók hosszú távú alkalmazásának lehetőségét.

 

A Knorr-Bremse-ről:
A Knorr-Bremse (ISIN:DE000KBX1006, rövidítve: KBX) vezető helyet tölt be a fékrendszerek világpiacán és fő beszállító más, a biztonság szempontjából kritikus fontosságú vasúti és teherjármű rendszerek körében. A Knorr-Bremse termékei döntő mértékben járulnak hozzá világszerte a vasúti és közúti szállításban a nagyobb biztonsághoz és energiahatékonysághoz. Több mint 30 országban, több mint 100 telephelyen mintegy 29.500 munkavállaló hozzáértése és motivációja váltja ki világszerte a termékek és szolgáltatások felhasználóinak megelégedését. 2020-ban a Knorr-Bremse két divíziója együttesen 6,2 milliárd EUR árbevételt ért el (IFRS rendszer szerint). A Társaság több mint 115 éve vezető szerepet tölt be az iparág megújításában, amit a mobilitás és a szállítási technológiák körében élenjáró rendszerszintű megoldások lendítenek előre. A Knorr-Bremse Németország egyik legsikeresebb ipari vállalata, amely hasznosítja a kulcsfontosságú globális megatrendeket: városiasodás, fenntarthatóság, digitalizáció és mobilitás.