·    Az Alstom biztosítja a rendszerintegrációt, a biztosítóberendezéseket és a távközlést, valamint az energiaellátást, a pályamunkát, a peronajtókat, a biztonsági és irányítóközpontot, továbbá a kiberbiztonsági felületet

·        Az Alstom Urbalis CBTC megoldásának köszönhetően ez lesz az első teljesen automatizált metróprojekt Romániában

·        Az Alstom szerződéses részesedése mintegy 400 millió euró

Az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás vezető vállalata a kolozsvári városházával írt alá szerződést a kolozsvári 1-es metróvonal megépítéséről a Gulermak és az Arcada építőipari vállalatokkal alkotott konzorcium részeként. A korszerű, kulcsrakész projekt teljes értéke mintegy 1,8 milliárd euró, az Alstom részesedése ebből megközelítőleg 400 millió euró.

metróIllusztráció: iStock

Az Alstom a rendszerintegrációért, a biztosítóberendezésekért és a távközlésért, valamint az áramellátásért, a pályamunkáért, a peronajtókért, a biztonsági- és vezérlőközpontért, továbbá a már bizonyítottan működő kiberbiztonsági rendszer beszereléséért lesz felelős. Az Alstom először fogja Romániában kiépíteni a legmagasabb, 4-es automatizáltsági fokozatot támogató (GoA4), kommunikáció-alapú vonatbefolyásolásó rendszerét az Urbalist, mely bevált, nagy kapacitású CBTC (communications-based train control) biztosítóberendezés.

"Rendkívül büszke vagyok rá, hogy az Alstom részt vesz a kolozsvári metró építésében. Ez egy újabb mérföldkő az Alstom hosszú ideje tartó romániai jelenlétében és szakértelmében, hiszen ez egy nagyon ambiciózus és innovatív infrastrukturális projekt az ország számára. A kolozsvári metró Európa egyik legnagyobb kulcsrakész projektje, amely magába foglalja a biztosító- és infrastrukturális megoldások portfólióját, és amely bizonyítja az Alstom vezető szerepét a fenntartható városi mobilitás területén. Továbbá izgalmas lehetőséget biztosít arra, hogy vezető nélküli metróval újítsunk a román piacon - nemzetközi tapasztalataink révén egyedülálló szakértelemmel rendelkezünk ehhez az úttörő projekthez" - mondta Gian Luca Erbacci, az Alstom európai régiójának elnöke.

Az új metró 8 év alatt elkészülő 1-es vonala 21 kilométert és 19 metróállomást foglal majd magába; az első szakaszt, amely összesen valamivel több mint 9 kilométert, 9 állomást és egy föld feletti kocsiszínt jelent, a román nemzeti helyreállítási és ellenállási tervből (NRRP) finanszírozzák, és 4 év alatt készül majd el.

A kolozsvári metró lesz Románia első teljesen automatizált metróvonala. Az Alstom kulcsrakész metrórendszere, amely a vezető nélküli üzemet, és a 90 másodpercenként érkező metrókocsik által a nagy kapacitású szolgáltatást támogató Urbalis CBTC technológiával, integrált irányítóközponttal, valamint a legmodernebb kiberbiztonsági felülettel rendelkezik, gyakori, megbízható és energiahatékony üzemet biztosít a nyugat-keleti összeköttetésen és jelentősen hozzájárul a zöld mobilitáshoz Kolozsvár egész területén.

Több mint 50 éves tapasztalatával és világszerte 80 kereskedelmi forgalomban lévő kulcsrakész rendszerével az Alstom a világ vezető partnere a minden mobilitási igénynek megfelelő integrált kulcsrakész rendszerek szállításában. A közelmúltban átadott metrórendszerek között található a montreali REM, a rijádi metró, az athéni 4-es vonal, a Grand Paris 18-as vonal, a toulouse-i C vonal, a panamai L2, a guadalajarai 3-as metróvonal és a dubaji Metro Route 2020.

Az Alstom világelső a CBTC-piacon, fejlett és nagy teljesítményű városi biztosítóberendezési megoldásai világszerte 145 vonalon üzemelnek. Európában az Alstom technológiája már Madridban, Milánóban, Lyonban, Lausanne-ban, Párizsban és Amszterdamban is használatban van, különböző típusú vonalakon és automatizálási fokozatokon; valamint számos más vonalon, köztük jelenleg a bukaresti metró 5-ös vonalán is folyik a telepítése.

Az Alstom, mint innovatív úttörő, közel 30 éve fontos szerepet játszik Románia vasúti közlekedésének modernné és fenntarthatóvá tételében. A legmodernebb digitális vasúti vezérléstől kezdve az infrastrukturális és villamosítási projekteken át a metró- és fővonali gördülőállományig, valamint az ország fővárosában, Bukarestben a metróflotta hosszú távú karbantartásáig az Alstom folyamatosan változást hoz a romániai fővonali és városi vasúti közlekedésben.