Internetes bankkártyás vásárláskor az uniós jogszabályokkal összhangban 2021. január elsejétől minden hitelintézetnek be kell vezetnie az erős ügyfélhitelesítést.

Illusztráció - Fotó: Pexels

A Takarékbank ügyfeleinek januártól az internetes bankkártyás vásárlások többségénél meg kell adniuk egy díjmentes SMS-ben kapott, egyszer használatos kódot és egy állandó négyszámjegyű jelszót (internetes PIN - iPIN). Ezek nélkül nem tudják jóváhagyni a bankkártyás fizetést.

Az iPIN kezdeti jelszót a szolgáltatás indulásáig a bank bocsátja ki a kártyabirtokosok rendelkezésére. Ezt a kezdeti jelszót a bevezetést követően 2021. március 31-ig meg kell változtatniuk az ügyfeleknek a bankkártyájuk segítségével bármely Takarékbank ATM-en keresztül. Az internetes bankkártyás fizetéshez szükséges másik azonosítót, az egyszer használatos kódot minden egyes vásárláskor külön küldi meg a bank az ügyfél által megadott mobiltelefonszámra.

Ha valaki eddig nem adta meg mobilszámát a banknak, vagy korábban megadott elérhetőségében változás történt, akkor a telefonos ügyfélszolgálaton, VideoBankon keresztül vagy bármely Takarékbank fiókban meg kell adnia vagy frissítenie kell a számát ahhoz, hogy januártól az interneten továbbra is tudjon bankkártyával fizetni. Az ügyfeleknek a Takarékbank ATM-jeinek többségén is lehetőségük van telefonszámuk aktualizálására készpénzfelvétel során.

Lehet olyan, az Európai Unión belül működő kereskedő, aki nem hitelesített online fizetési rendszert használ. Ilyenkor a Takarékbank ügyfeleinek jogszabályi elvárás miatt egy összegben 9 ezer forintig, egymást követően 30 ezer forintig van lehetőségük az internetes bankkártyás vásárlásra.