A német Bosch mérnöki és technológiai vállalat szerint minden jó úton halad, hogy megnyissák az új félvezető gyárat a németországi Drezdában, júniusban.
Illusztráció - Fotó: Laura Ockel
A létesítmény biztosíja a Bosch számára, hogy megcélozza a gyorsan növekvő keresletet az európai autóiparban, amely az elmúlt hónapokban chiphiánnyal küzdött. Már januárban elkezdődött az első - mindössze 60 mikrométer vastag - lapkák gyártási folyamatát a drezdai létesítményben. Az új gyártóüzem félvezetőket fog gyártani, amelyek számos alkalmazásra használhatók elektromos járművekben és azon kívül is.
A hónap végén a Bosch megkezdi néhány rendkívül összetett és integrált áramkör első gyártási folyamatát.
A lapkák mintegy 700 különféle feldolgozási lépésen esnek át útja során, mire félvezető chipek lesznek. Ez a hosszú és összetett eljárás több mint tíz hetet vesz igénybe, közölte a Bosch. Céljuk a drezdai gyár összes termelési tevékenységének teljes beüzemelése ez év végéig.
A drezdai üzem a Bosch második németországi létesítménye lesz, mely kiegészíti a stuttgarti közeli Reutlingenben található létesítményét. A Bosch mintegy egymilliárd eurós beruházásával, valamint a német szövetségi gazdasági minisztérium további finanszírozásával épül. A gyár felépítésével a "félvezetők alkalmazási területeinek megnövelésére" adott válasza a Boschnak , és elsődleges célja az autóipari mikrochipek gyártása lesz.
2020 vége óta az autóipar félvezetőhiányban szenved, és gyakran veszít az elektronikai ipar erős versenyéből fakadóan, melyre világszerte a leállásokat követően fellendült a kereslet. A hiány elég súlyos ahhoz, hogy több autógyártó rövid távú termelési terveinek csökkentését okozza, és a félvezető-gyártási lánc több érdekeltjét - kormányzati és ipari szinten egyaránt - arra ösztönözze, hogy fokozzák a chipgyártást.