Új elektronikus biztosítóberendezés, korszerű utastájékoztatási és távközlési rendszer épült ki a 40a számú vasútvonal Százhalombatta-Pusztaszabolcs szakaszán. A biztosítóberendezés üzembehelyezése megtörtént, jelenleg a forgalomszabályozó próbaüzem zajlik, hogy rövidesen elindulhasson a használatbavételi eljárás is.
Fotó: Siemens
A szakasz a már korábban korszerűsített és üzembe helyezett Kelenföld – Százhalombatta vonalrész déli meghosszabbítása. A 26,28 km hosszú Százhalombatta-Pusztaszabolcs szakaszra új elektronikus állomási és útátjáró biztosítóberendezéseken túl a vonatforgalom szabályozására modern, önműködő, emelt sebességű térközöket telepítettek a nyílt vonalakon, valamint új vasúti üzemirányító rendszert létesítettek. Az utazóközönség számára különösen fontos tájékoztatásokat és adatokat korszerű hangos– és vizuális utastájékoztató rendszerek biztosítják az állomásokon és megállóhelyeken. Az utasok és a parkolókban hagyott gépjárművek biztonságát korszerű térfigyelő kamerarendszerek garantálják.
A fejlesztés a budapesti elővárosi személyközlekedésben kiemelkedő szerepet betöltő vonalszakaszon jelentős kapacításbővítést tesz lehetővé, ezzel is hozzájárulva a vasút szerepének erősítéséhez, amely a klímacélok elérésének elengedhetetlen feltétele.
A következő időszakban megtörténik az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer 2-es szintjének (ETCS 2) telepítése is a Százhalombatta és Pusztaszabolcs állomás közötti teljes szakaszon, valamint a kiegészítő munkálatok során megvalósul az állomások felvételi épületének rekonstrukciója, Ercsi-Elágazásban és Pusztaszabolcs állomáson új üzemi épületek építése.
A fejlesztés uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával, az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, a Siemens Mobility Kft. tervezésében és kivitelezésében valósult meg.