A következő öt évben 21,2 milliárd forint áll rendelkezésre a kecskeméti egyetem működési és fejlesztési céljaira.
Fotó: Neumann János Egyetem
A tájékoztatás szerint a kecskeméti székhelyű Neumann János Egyetem - a fenntartó- és modellváltás nyomán - a feltételek biztosítására felkészülve kialakította fővárosi képzési helyszínét, ahol a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Tudásközpont keretében a 2022/23-as szemeszterre mesterképzést hirdetett.
Elindult továbbá egy olyan teljesítményösztönző rendszer, amelynek célja az oktatói-kutatói kiválóság növelése, és hangsúlyossá váltak a kutatás-fejlesztési és innovációs szolgáltatásokból származó bevételek.
Többlépcsős emeléssel rendezték az oktatói-kutatói béreket, valamint célként határozták meg a nemzetközi egyetemi rangsorokban való megjelenést is.
Az egyetem beszámolója szerint a mérlegfőösszeg 2021. december 30-án mintegy 9,7 milliárd forint volt, és a koronavírus-járvány által súlyosan megterhelt évet 719 ezer forint adózott eredménnyel zárta a szervezet.
Azt írták, a szintén a Neumann János Egyetemért Alapítvány cégcsoportjába tartozó Kecskeméti Duális Oktatás (Kedo) Zrt. a tavaly decemberi adatok szerint csaknem négyszeresére növelte a bevételét, ami biztató tendencia a nagyjából 15,4 milliárd forintos mérlegfőösszeg mellett elkönyvelt alig 2,5 százalékos veszteséggel szemben.
A Kedo Zrt. legfőbb feladata 2022-ben a campusberuházás második ütemének koordinálása és biztosítása lesz.
A Neumann János Egyetemért Alapítvány kuratóriuma az egyetem beszámolójának elfogadása során egyhangúlag döntött arról, hogy 2021-es adózott nyereségét eredménytartalékba helyezi.
A vagyonkezelő alapítvány mérlegfőösszege 151,8 milliárd forint volt, és több mint 138 millió forint adózott eredménnyel zárta az elmúlt évet. Ezt az összeget idén is oktatásfejlesztési célokra fordítják.
A márciusi adatok szerint 2021-hez képest 17 százalékkal többen jelentkeztek a kecskeméti Neumann János Egyetemre, így ősszel az aktív hallgatók száma meghaladhatja a négyezret.
Az egyetem növekvő népszerűségének hátterében azok az új ösztöndíjprogramok is szerepet játszanak, amelyeket a következő tanévben a fenntartói támogatásnak köszönhetően indít el a felsőoktatási intézmény.