Közel háromezer elsőéves hallgató kezdheti meg tanulmányait szeptembertől az Óbudai Egyetem hét karán. Annak ellenére növekedett országos összehasonlításban is kiemelkedően hat százalékkal a felvettek száma a tavalyi adatokhoz képest, hogy összességében kevesebben jelentkeztek magyar felsőoktatási intézményekbe. A felvételi adatok szerint az Óbudai Egyetem hazánk első 10 felsőoktatási intézménye között van.
Fotó: Flominator
2876 fiatal kap üzenetet arról, hogy sikeresen felvételizett az Óbudai Egyetem (ÓE) valamely műszaki, informatikai, illetve gazdasági képzésére. A tavalyi adatokhoz képest ez mintegy hatszázalékos növekedést jelent - húzta alá Prof. Dr. Kovács Levente, aki szerint komoly siker, hogy több szakon, így például mérnökinformatikus, illetve gazdálkodás és menedzsment szakon a ponthatárt jelentősen magasabb szinten húzták meg, mint tavaly. Az ÓE a felvettek számát tekintve a 8. legjobb magyar egyetem, illetve a legnépszerűbb fővárosi székhelyű intézmények közé tartozik az ELTE-vel, a BME-vel és a BGE-vel egy sorban.
A mérnökinformatikus mesterképzési szak volt a legnépszerűbb, az első helyes jelentkezések számában is 140 százalékot meghaladó túljelentkezés volt a szakra. A minimumpont is itt volt a legmagasabb, 368 pontot kellett elérni a bekerüléshez. Hasonlóan népszerű volt két gazdasági alapképzési szak is, a kereskedelem és marketing szakon 319, míg a gazdálkodási és menedzsment szakon legalább 303 pont volt szükséges a tanulmányok megkezdéséhez.
Általában elmondtató, hogy nőtt a műszaki képzést választók száma, a rektor szerint fontos előrelépés, hogy kaposvári és salgótarjáni képzéseik iránt is nőtt az érdeklődés. Mint fogalmazott: az Óbudai Egyetem meghatározó feladatának tartja, hogy a helyben megszerezhető diplomával segítse az adott régió tehetséges fiataljait, illetve erősítse a térség gazdasági fejlődését.
Az Óbudai Egyetem mindig is nagy hangsúlyt fektetett a gyakorlatorientált képzésre - emelte ki Prof. Dr. Kovács Levente hozzátéve, hogy az intézmény mindent elkövet annak érdekében, hogy a gyorsan változó gazdasági igényekhez igazítsa képzési rendszerét. Jelenleg is dolgoznak egy olyan rugalmasan alkalmazkodó tanterv kidolgozásán, amely kiemelten fókuszál a középiskola és a felsőoktatás eltérő követelményeinek fokozatos összehangolására, valamint a mai digitalizált ipari (Ipar 4.0) trendeknek is megfelel.