A vezeték nélküli technológiákhoz való hozzáférés egyszerűbbé tételét, valamint az autón belül alkalmazott technológiai megoldások miatti költséges jogi pereket szeretnék elkerülni az autógyártók. Ennek érdekében több mint egy tucat autógyártó, köztük a Honda, a Toyota, a Stellantis, a Renault és a Nissan is aláírt egy 51 tech cég licenceit közvetítő platformmal.
Illusztráció: Randy Tarampi
A licencköltségviselés jelenleg is nagy vitát vált ki az autógyártók, beszállítók és a tech cégek között.
Az független Avanci licencpiacon keresztül az autógyártók 2G, 3G, és 4G technológiához juthatnak a Nokia, Ericcson és az Acer jóvoltából, a navigációtól kezdve az önvezetős elemekig adott a technológia. A szabadalmak tulajdonosai között autónként 20 dollárt osztana szét az Avanci.
Ezzel a modellel elméletileg lehetőségük van elkerülni az olyan jogi csatákat, amelyek a tech szektorra, az Apple-re, a Samsungra és a telekomcégekre jellemzőek, ezek a cégek jellemzően egyenként tárgyalnak a licencekről, azonban az egyenkénti kivitelezés a szakértők szerint lehetetlen lenne az autóiparban.
Személyazonosságukat elhallgatásra kérő szakértők szerint a beszállítók foglalkoznak a tervezéshez szükséges szabadalmakkal a szektorban, a többit az autógyártókkal intéznék inkább a tech cégek. Az 5G szabadalmakról is hamarosan megállapodhat az Avanci, ami persze drágább lesz az ügyfeleknek.