Ma minden iparágnak komolyan kell vennie a kiberbiztonságot. Ennek ellenére egyes ágazatok több veszélynek vannak kitéve, mint a legtöbb. Az oktatási rendszer azon iparágak közé tartozik, amelyek abnormálisan magas kockázatot rejtenek magukban, ezért még fontosabbak a fejlett biztonsági intézkedések, mint például az automatizálás megvalósítása.

aIllusztráció: iStock

Miért van szükségük az iskoláknak a kiberbiztonsági automatizációra?

Az iskolák elsődleges célpontjai a kiberbűnözőknek. Hatalmas mennyiségű érzékeny adatot tárolnak, széles támadási felületekkel rendelkeznek, és általában alacsonyabb IT-költségvetéssel bírnak, ami korlátozott védelmi intézkedésekhez vezet. Ennek következtében az alsóoktatási intézmények 80%-a és a felsőoktatási intézmények 79%-a szenvedett el zsarolóvírus támadást 2023-ban.

Még aggasztóbb, hogy ezek az adatok körülbelül kétszer magasabbak, mint 2021-ben. Ez a növekedés arra utal, hogy a kiberbűnözők egyre gyakrabban célozzák meg az iskolai rendszereket, ezért elengedhetetlen az iparág kiberbiztonságának javítása. Az automatizáció nélkülözhetetlen lépés ezen a téren.

A növekvő támadási arányok állandó éberséget követelnek meg, amit szinte lehetetlen folyamatosan fenntartani automatizált felügyeleti technológiák nélkül. Az automatikus észlelés és reagálás csökkentené az IT-terhelést egy létszámhiánnyal küzdő szektorban, így hatékonyabb védelmet biztosítva a jelenlegi kihívások ellenére. Amikor adatvédelem sérül, az automatizáció és a mesterséges intelligencia átlagosan 1,76 millió dollárt takarít meg.

A kiberbiztonsági automatizáció bevezetése az iskolákban

A kiberbiztonsági automatizáció szükségessége az iskolákban világos. Azonban ezen technológia bevezetése bonyolultabb lehet, mint elsőre tűnik. Az iskolai rendszereknek néhány bevált gyakorlatot kell követniük ahhoz, hogy hatékonyan alkalmazzák és használják a biztonsági automatizációt.

Költséghatékony megoldásokra összpontosítás

A költségek az egyik legfontosabb szempontok az automatizáció alkalmazásánál az oktatási szektorban. Az iskolai technológiai költségvetések gyakran hagynak kívánnivalót maguk után, csak az iskolák 45%-a rendelkezik elegendő számítógéppel minden diák számára. Az automatizáció legköltséghatékonyabb használati eseteire való összpontosítás segít.

Az automatikus javításkezelés jó kiindulópont lehet, mivel viszonylag alacsony költséggel jár és jelentős időt szabadít fel. Az iskolai rendszerek valós idejű hálózati felügyeletet is alkalmazhatnak egyetlen szerverre, amely a legérzékenyebb adatokat tartalmazza. Idővel ezek az esetek megtakarítást eredményeznek, amelyek igazolják az automatizáció kiterjesztését további területekre.

Régi rendszerek védelme

Miközben az iskolák a kiberbiztonsági munkafolyamatok automatizálásának hatékony területeit keresik, hangsúlyt kell fektetniük a régi hardverekre. Az iskolák több mint egyharmada ma azt mondja, hogy az elavult számítógépek mérsékelt vagy nagy kihívást jelentenek az oktatásban. Ez a régi hardver még nagyobb veszélyt jelent biztonsági szempontból, ezért megérdemli a figyelmet.

Az automatikus szoftverfrissítések letöltése és telepítése az első lépés. Az IT-adminisztrátorok automatikus riasztásokat is beállíthatnak, ha egy program vagy operációs rendszer többé nem kap frissítéseket, jelezve, hogy ideje frissíteni. Ezek a lépések minimalizálják az emberi hibákat és megkönnyítik ezen nagy kockázatú rendszerek kezelését. Bár az újabb technológia is figyelmet igényel, először a régi rendszerek kezelésével érhetők el a legnagyobb javulások.

Érzékeny adatok felügyelete

Egy másik nagy kockázatú terület, amelyet az iskoláknak kezelniük kell, a diákok érzékeny információi. Az anonimizációs technikák kevésbé hatásossá teszik a biztonsági rések hatását, de önmagukban nem elegendőek. Az iskoláknak automatizált eszközöket is használniuk kell ezen adatok szoros megfigyelésére, hogy korábban észlelhessék az esetleges adatvédelmi incidenseket.

A költségek kezelése és a bonyolultság csökkentése érdekében az iskolák kezdhetik azzal, hogy egyetlen adatbázisba konszolidálják a nagy kockázatú információkat. Így csak egy rendszert kell biztosítaniuk és felügyelniük, ahelyett, hogy az erőforrásokat több rendszer között osztanák szét. Az adatokhoz való hozzáférési engedélyek korlátozása a legkisebb jogosultság elve szerint szintén megkönnyíti az automatizált rendszerek számára az anomáliák észlelését.

Bővítés és fejlődés

Bár sok iskola kénytelen kicsiben kezdeni kisebb költségvetésük és tapasztalatlanságuk miatt, nem szabad ott maradniuk. A kiberbiztonsági automatizációs kezdeményezéseknek folyamatos befektetéseknek kell lenniük. Ahogy az eredmények megmutatkoznak egy használati esetben, az iskoláknak új területekre kell kiterjeszteniük őket, hogy minél több folyamatot lefedjenek.

Fontos, hogy a bővítés csak egy része a feladatnak. Amellett, hogy egyre több biztonsági folyamatot automatizálnak, az iskoláknak frissíteniük kell az automatizált szolgáltatásokat, hogy alkalmazkodjanak a változó kiberbűnözési trendekhez. A bűnözők 2023-ban 97 nulladik napi sebezhetőséget használtak ki, ezért fontos a gyakori felülvizsgálat annak biztosítására, hogy a megoldások megfeleljenek az aktuális szabványoknak.

Az oktatásnak jobb biztonságra van szüksége

Az oktatási szektornak jobb kiberbiztonsági szabványokat kell elfogadnia. Túlságosan sebezhetőek az adatvédelmi rések, és ezeknek a támadásoknak a hatása túl súlyos ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyjuk az új technológiák előnyeit. Az automatizáció nem az egyetlen szükséges lépés a probléma kezelésére, de fontos része annak.

A biztonsági automatizáció bevezetése az oktatásban kihívást jelenthet, de nem lehetetlen. Az iskolai rendszerek képesek és kell is, hogy hatékonyan végrehajtsák, ha követik ezeket a lépéseket.