Az első testkamerákat tavaly szeptemberben vehették használatba jegyvizsgálók, azóta az újakkal együtt már összesen 174 kamera támogatja a személyzet munkáját. Tapasztalatok alapján a testkamerák alkalmazása nagy szerepet játszik a jegyvizsgálókat érő bántalmazások megleőzésében.

MÁVEmeletes motorvonat közlekedik a Dunakanyarban - fotó: MTI/Máthé

Az utóbbi években a kameráknak köszönketően csökkent a kofliktusok száma. 2018-ban 123, 2019-ben 70, idén eddig 62 esetben bántalmaztak jegyvizsgálót szolgálatteljesítés közben. Utóbbiak közül 36 esetben történt tettlegesség, nyolc napon túl gyógyuló sérülés pedig egyszer.

Az incidensek elkerülése érdekében augusztus 31. óta a testkamera használata kötelező a Budapest-Esztergom, a Budapest-Pusztaszabolcs, a Budapest-Cegléd-Szolnok, a Budapest-Újszász-Szolnok, a Budapest-Göd-Vác-Szob, a Budapest-Veresegyház-Vác és a Budapest-Lajosmizse-Kecskemét vasútvonalakon szolgálatban lévő jegyvizsgálók számára.

Idén már csaknem 126 ezer órában kísérték a vonatokat biztonsági személyzettel a vasútőrök, továbbá 3500 órában együttműködési megállapodás alapján polgárőrök is. A vasúttársaság közfeladatot ellátó munkavállalói szolgálati mobiltelefonjukon minden olyan esetben rendőri segítséget kérhetnek, amikor úgy érzik, hogy a nem együttműködő utasok miatt ők vagy a vonaton tartózkodók veszélyben lehetnek.