A turbópropelleres orosz utasszállító a Moszkvához közeli zsukovszkiji repülőtérről indult első útjának.

Il-114-100Az alapul szolgáló Il-114-100 típusú repülőgép - Fotó: RuLavan

A repülés során a motor üzemmódjait, a repülőgép stabilitását és irányíthatóságát, valamint rendszereinek működését tesztelték. A repülőgépet orosz TV7-117SzT-01 típusú hajtóművekkel szerelték fel, amelynek gyártója az orosz Egyesült Hajtóműépítő Vállalat (ODK).

Gyenyisz Manturov orosz ipari és kereskedelmi miniszter kijelentette, hogy az utasszállító sorozatgyártása a tervek szerint a tanúsítvány 2022-re várt megszerzése után kezdődik, és 2030-ig száz darabot fognak legyártani belföldi és külföldi megrendelőknek.

Az Il-114-300-asnak nincsenek nagy igényei a repülőterek felszereltségi szintjét illetően, Észak-Oroszország, Szibéria és a Távol-Kelet zord körülményei között is működőképes, és optimális utastér-kapacitásának köszönhetően a regionális közlekedés fejlesztésének alapjárművévé válhat. – mondta Szergej Csemezov, a Rosztyeh vezérigazgatója.

A modell a nyolcvanas években kifejlesztett Il-114-100-as utasszállító korszerűsített változata, amely 70 utas vagy 7 tonna rakomány szállítására alkalmas regionális útvonalakon.

Vlagyimir Putyin elnök még 2014-ben rendelte el a modernizált Il-114-es gyártásának megszervezését, de a munkálatok határidejét azóta többször kitolták. Manturov 2018 végén arról beszélt, hogy az értékesítést 2022-re tervezik megkezdeni.