80 millió eurós beruházási tervről számol be a Lucart, a papír alapú higiéniai megoldások (tissue, airlaid és MG papír) gyártásában vezető szerepet betöltő európai vállalat. A beruházás a 2022-2024-es időszakban valósul majd meg a franciaországi Laval sur Vologne-i üzemben, ahonnan hazánkba, a nyergesújfalui telephelyre is szállítanak nyersanyagokat.
Kép: Lucart
Az újrahasznosított papír termelési kapacitásának növelése
A terv középpontjában egy új papírgép 2024-ig történő üzembe helyezése és három új feldolgozósor telepítése áll a francia Laval sur Vologne-i termelőüzemben, melyek lehetővé teszik az üzem újrahasznosított tissue papír gyártási kapacitását és differenciálják a késztermék vonalakat. A PM15 névre hallgató új papírgép évi 40.000 tonna kiváló minőségű tissue papír előállítását teszi majd lehetővé, és egy technológiailag fejlett cellulózelőkészítő üzem fogja kiszolgálni, amely képes lesz mind a fogyasztás előtti, mind a fogyasztás utáni újrahasznosított papír feldolgozására. A Laval-i telephely így eléri az évi 100.000 tonna tissue papír termelési képességet, és képes lesz kiszolgálni a csoport más üzemeit is, ugyanezen termelőüzem átalakítása mellett.
CO2-kibocsátások csökkentése
A Lucart stratégiai terveit és növekedését vezérlő környezetvédelmi irányultsággal összhangban a program magában foglalja a gyártóközpont építésével kapcsolatos energiaszükségletek fedezését is. A Lucart egy olyan biomassza erőmű telepítését tervezi, amely a Laval termelőüzemet körülvevő területeken folyó erdőgazdálkodásból származó faapríték felhasználásával termelne hőt, és a becslések szerint évente több mint 12.000 tonnával csökkentené a CO2-kibocsátást.
Hatékony elosztási logisztika
A terv egy új logisztikai központ építését is előirányozza az északkelet-franciaországi Vogézek megyében, amelyet nagymértékben automatizált és alacsony környezetterhelésű ingajáratok fogják kiszolgálni, a Lucca tartománybeli Diecimo és Altopascio üzemek között Olaszországban már sikeresen kipróbált modell alapján. A Csoportra jellemző folyamatos fejlesztés szellemében a létesítmény tovább emeli az ügyfélkiszolgálás színvonalát. 100.000 négyzetméteres területet foglal majd el, amelyből 25.000 négyzetméter lesz fedett, és amely a raktározási igények növekedésével 45.000 négyzetméterre növelhető.
A Lavar sur Vologne-i termelőüzem
A Laval-i telephely stratégiai logisztikai pozícióban van, mivel az európai kontinens szempontjából központi helyet foglal el. Az üzemet 2008-ban vásárolta meg a Lucart, és tíz év alatt megduplázta forgalmát, hivatkozási ponttá változtatva az újrahasznosított tissue papír és a Fiberpack® papír, az újrahasznosított Tetra Pak® italos kartondobozokból származó papír gyártása és feldolgozása terén.
A Lucart célja, hogy megszilárdítsa a csoport nemzetközi jelenlétét, amely Európa második legfontosabb szereplője az Away from Home ágazatban (higiéniai papírtermékek professzionális használatra), egy olyan stratégiai jelentőségű területre összpontosítva, amely alapvető fontosságú a közép- és észak-európai piacok elérése szempontjából. Ugyanakkor a vállalat ambiciózus környezetvédelmi célok elérése révén hozzájárul az iparág CO2-mentesítési folyamatához.
„Örülünk, hogy egy ilyen nagyságrendű beruházási tervről tudunk beszámolni, amely számunkra fontos stratégiai lépést jelent a nemzeti határokon kívüli üzleti tevékenységünk megszilárdítása és növekedésének erősítése szempontjából” – mondta Massimo Pasquini, a Lucart S.p.A. vezérigazgatója. „Az új beruházásoknak köszönhetően a Laval sur Vologne-i üzem még központibb szerepet fog játszani az európai piacokon való terjeszkedésünk előmozdításában. Emellett különösen büszkék vagyunk arra, hogy a felelős és fenntartható növekedés olyan modelljét exportálhatjuk, amely éppúgy értékeli a környezeti eredményeket, mint a gazdasági teljesítményt”.
A Lucart Csoportról:
A Pasquini család által 1953-ban alapított Lucart piacvezető európai vállalat, amely háztartási higiéniai termékeket gyárt. A Lucart termelési kapacitása meghaladja az évi 395 ezer tonna papírt, amely 12 folyamatosan működő gépen és 65 átalakító soron készül. A vállalat három üzletágban (Business to Business, Away From Home - nem otthoni felhasználású higiéniai papírtermék, valamint fogyasztói) folytat fejlesztést és termékértékesítést olyan márkanevek alatt, mint a Tenderly, a Tutto, a Grazie Natural és a Smile (fogyasztói termékek), a Lucart Professional, a Tenderly Professional, a Fato és a Velo (nem otthoni felhasználású higiéniai papírtermékek).
Konszolidált forgalma meghaladja az 500 millió eurót. A cég több mint 1600 alkalmazottat foglalkoztat 11 üzemben, amelyek közül öt Olaszországban, három Spanyolországban, egy-egy pedig Franciaországban és Magyarországon található. Az ESP Ltd idei felvásárlásával Nagy-Britanniában folytatódott a csoport nemzetközi terjeszkedése.
A Lucart 2018-ban csatlakozott az Ellen MacArthur Alapítvány CE100 programjához a körkörös gazdaság felé való átmenet elősegítése érdekében. Ez a világ legnagyobb olyan kezdeményezése, amely azon vállalatok számára indult, amelyek új lehetőségeket keresnek a körkörös gazdaság terén. 2020 óta tagja UNGCN Italy-nak.